VirusAlert.nl logo
  22 mei 2017 Blog | nieuwsbrieven | alerts | links | faqs | partners | adverteren | perskamer | colofon | contact
Inloggen:
Twitter
Zoeken ? Powered by Google
Titel:
Poll: Moet er een eigen risico gelden voor gebruikers van internetbankieren?
Rubriek:
Fabrikanten
Datum:
21 maart 2012
Bron:
(c) 2012, VirusAlert
Bericht:

Door financiele instellingen is geopperd dat er een eigen risico voor gebruikers moet worden ingevoerd. Dit ter (gedeeltelijke) dekking van de schade als het gevolg van fraude met iemands internetbankieren.

Wat is jouw mening hierover?

Stem mee in de poll van Spicylemon

Reactie plaatsen, log dan hier in
Link:
CleanFresh.nl - Innovatieve sanitaire oplossingen voor bedrijf & horeca.
Advertentie:


 Reacties op dit bericht:
reactie door op 21 maart 2012 om 22:50.

Niet meer internetbankieren maar weer gewoon op de ouderwetse manier . IS ook beteer voor de werkgelegenheid . En duur is toch alles al ; Dus terug naar de pen en het invulformulier .
Levert 25% meer werk op .
En al die stadsdelen opheffen en weer meer mensen op straat om de boel schoon te houden ;
Wel in vaste dienst geen uitzendkrachten ,wand daar besodemieterd je de boel mee .

reactie door op 22 maart 2012 om 00:33.

Banken dienen een goed beveiligde site op te bouwen, zodat fraude met internetbankieren kan worden tegen gegaan.
Mijn computer heb ik ook zo goed mogelijk beveiligd met de gangbare firewalls, antispyware en antivirussoftware.
Ik bankier dan ook al meer dan tien jaar via internet, zonder problemen en vol vertrouwen.
Heb geen zicht op wat er bij banken aan tegoeden verloren gaat door internetfraude.

reactie door op 22 maart 2012 om 01:12.

dan liver terug naar de aceptgiro kaart,maar hellas ze willen dat je alles via internet doet,je wordt er min of meer toe verplicht,dus waarom zou de klant voor het risico moeten betallen? mensen vragen niet om internet bankieren het wordt je strot in gedouwd.

reactie door op 22 maart 2012 om 03:10.

De toekomst zal uitwijzen hoe veilig internetbankieren echt is. Als ze al gewoon kunnen inbreken terwijl je gewoon zit te telebankieren dan zegt dat meer wat over de echte veiligheid van het hele systeem dan over de onwetendheid van de gebruiker. Volgens mij zijn de kriminelen toch altijd een stap voor. En een firewall haalt ook weinig meer uit. Ik verdenk eerder de AV-makers. Als je ergens voor betaald dan verwacht je toch een uitstekende service. Maar niet alle AV-makers zijn betrouwbaar met name de betaalde niet. Het is een openbare netwerk net zoiets als een openbare weg. En ja, daar krijg je zeer makkelijk ongelukken. Ze zeggen niet voor niets de digitale snelweg. Bakteriƫn en virussen kunnen overal makkelijk komen.

reactie door op 22 maart 2012 om 07:48.

Ik gebruik al 20 jaar telebankieren. Ik heb altijd een beveiligingsprogramma gehad. Momenteel beveiligingssoftware van Ziggo, ( aan abonnement toegevoegd). Zodoende vind ik dat ik gedaan heb wat ik kan doen, en niet in het risico van de banken hoef te delen

reactie door op 22 maart 2012 om 10:06.

De banken duwen alles door je strot om het maar eens populair te zeggen. Vroeger, ja vroeger was alles gratis. Op het moment dat het overgrote deel van hun klantenbestand deden wat zij graag wilden kregen we de rekening gepresenteerd. Dat is nu dus ook het geval. Wij hebben niet om internetbankieren gevraagd, de banken duwden en duwden tot we niet anders konden. Je kreeg rekening op rekening voor het uitvoeren van betalingsopdrachten en het toesturen van dagafschriften. Ik Internet bankier al vanaf het prille begin en heb nooit iets gemerkt van fraude. Mijn systeem is naar mijn mening goed beveiligd, een anti virus via de provider, een antivirus op mijn systeem, firewall's anti pishing filters noem maar op. Wat moet ik meer doen. De banken dienen er dan ook voor te zorgen dat hun internetbankieren systeem veilig is en ze moeten het veilig houden. De kosten welke hier mee gemoeid zijn komen voor rekening van de bank. Is er fraude gepleegd dan zit hem dat in het internetbankierensysteem dus is de bank er ook verantwoordelijk voor. Als ik een eigen risico moet gaan betalen omdat er bij de bank wat mis is dan stap ik gelijk weer over op de vanoudsbekende acceptgito's. De ABN-AMRO heeft nu de gratis Finbox uitgevonden, die zal straks ook wel weer geld gaan kosten en ik hoop dat ze alle acceptgiro's daarin zetten of zit er dan ook weer een addertje onder het gras?

reactie door op 22 maart 2012 om 10:24.

Zoals eerder is opgemerkt om terug te gaan naar de papieren opdrachten is natuurlijk onzin. De bank verwerkt jouw papieren opdrachten na ontvangst toch digitaal, en DAAR zit het risico. Verder is het natuurlijk voor iedere internet gebruiker een morele plicht om zichzelf afdoende te beveiligen dmv ativirus programma's en goed werkende firewall's. Het beveiligingsrisico zit naar mijn mening dan ook volledig bij de bank en niet bij de particulier, en dus is een eigen risico dan ook het afwentelen van dat risico op die particulier.

reactie door op 22 maart 2012 om 10:50.

De banken, en zowel als overheid en instanties, verplichten je tot het gebruik van o.a. internetbankieren, om bij dit item te blijven. Dus liggen de eventuele risico's ook bij de banken, wat betekent: GEEN eigen risico! We worden al genoeg kaalgeplukt; Gratis giropas? Nu heeft iedereen zo'n ding en nu betaal je ook daar al voor. De banken zijn er ook niet voor ons, maar eerst en vooral voor zichzelf! Het ligt niet aan de doorsnee internetgebruiker dat er zoveel fraudeurs, hackers en andere internetcriminelen actief zijn en blijkbaar succes hebben met hun activiteiten. Er zitten dus nog de nodige lekken in het beveiligingssysteem. En ja, natuurlijk heb je zelf als internetter ook je verantwoordelijkheden en goed opletten wat je doet.

reactie door op 22 maart 2012 om 15:32.

Financiele instellingen berekenen te hoge rentes t.o.v. hetgeen zij inkopen, dus een eigen risico is waanzin! Zij verdienen grof, waardoor de bestedingen stagneren. Trouwens, mijn computer is voldoende actueel beveiligd. Ik bereken mijn beveiligingskosten toch ook niet door?

J. Lassing


reactie door op 22 maart 2012 om 15:39.

ohhh nee, niks mee betalen
weet je hoeveel eral achter gehouden wordt voor zogenaamde administratie kosten door de banken?
ik betaal elke maans al een bepaald bedrag voor internet bankieren en het is toevallig ookal zo dat ze je VERPLICHTEN om via internet tebankieren

reactie door op 22 maart 2012 om 17:52.

Absoluut tegen eigen risico! Grotendeels eens met vergaande reacties. Kennelijk is het voor de banken voordeliger om internetbankieren door te voeren. Dus moet het risico niet op de eenvoudige gebruiker afgewenteld worden. De banken zouden daarentegen een goed beveiligingsprogramma moeten aanbieden en dat verplicht stellen. Dan kunnen ze zelf zien dat wij er alles aan gedaan hebben. Het blijft moeilik om die criminelen steeds een stap voor te blijven.

reactie door op 22 maart 2012 om 20:35.

Natuurlijk betalen we dat allang. Alleen wordt het risico nu gespreid over alle klanten, want de banken leggen er per saldo geen cent op toe.
Deze instanties en hun bestuurders hebben een complete boterberg op hun hoofd.
Maar nog steeds zoeken ze naar wegen om hun klanten die ze vroeger van alles gratis beloofden toch maar een poot uit te draaien onder het mom van de kosten worden nu eenmaal groter.
Kort geleden werd ik nog geconfronteerd met een geblokkerde pas op zaterdag in de supermarkt omdat ik het slachtoffer was van gescimde apparatuur in een winkel. Wie is daar verantwoordelijk voor?

reactie door - op 22 maart 2012 om 20:44.

Zonder waterdicht = veilg systeem terug naar de schriftelijke afhandeling!!
Ik ga op zoek naar een bank die deze service verleend c.q. gaat verlenen.
gr, Joop

reactie door op 23 maart 2012 om 15:35.

Niet meer internetbankieren maar weer gewoon op de ouderwetse manier . IS ook beter voor de werkgelegenheid . En duur is toch alles al ; Dus terug naar de pen en het invulformulier .
Levert 25% meer werk op .
En al die stadsdelen opheffen en weer meer mensen op straat om de boel schoon te houden ;
Wel in vaste dienst geen uitzendkrachten ,want daar besodemieterd je de boel mee .


reactie door op 25 maart 2012 om 15:31.

internetbankieren is best veilig alleen sommige mensen maken er echt een potje van en vinden alles wel best . Banken geven zelf aan om niet op emails te antwoorden toch heb je mensen die dit doen . Banken geven aan zelf aan om geen codes te verspreiden toch heb je mensen die dit doen . De gebruikers zeggen dan , ja het leek zo echt , dan denk ik Uit welke grot ben jij gekropen. Laat mensen die geen beveiliging en de waarschuwingen van de banken negeren een flinke waarschuwing krijgen en bij een 2de keer zelf betalen.
Oja als we terug naar de ouderwetse manier zullen we dan ook maar de pin-automaten verwijderen (je weet wel skimmers) en dan moet daar ook weer een poll over komen

reactie door op 27 maart 2012 om 11:50.

Ik denk dat banken genoeg aan ons verdienen. Je krijgt immers al jaren geen rente meer op je betaalrekening! Wij als gebruikers doen ook nog eens onbetaald werk voor de banken: invullen formulieren en nu ook weer die finbox in de gaten houden, enz, enz.
Dat banken geld kwijt raken door fraude niet goed te voorkomen is hun zaak. Waarschijnlijk willen ze veilig (internet)bankieren niet beter beveiligen, omdat dat dan moeilijker wordt voor de gebruiker. Die vervolgens weer meer fouten gaat maken, die de bank weer moet herstellen. En dat gaat misschien wel meer kosten dan af en toe een hacker.



 Uw reactie:
U bent niet ingelogd dus kunt niet reageren op dit bericht.


© 2001-2017 VirusAlert.nl. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer/PrivacyVirusalert is wordt doorontwikkeld door *Online Marketing Bureau - Springstof Marketing & Zoekmachine Marketing Bureau - Dutch Consultants RSS