VirusAlert.nl logo
  24 februari 2017 Blog | nieuwsbrieven | alerts | links | faqs | partners | adverteren | perskamer | colofon | contact
Inloggen:
Twitter
Zoeken ? Powered by Google
Titel:
Stekker uit KPNQwest
Rubriek:
Fabrikanten
Datum:
22 juni 2002
Bron:
(c) 2002, VirusAlert
Bericht:

Het KPNQWest backbone-netwerk is niet meer. Sinds vrijdagavond is het netwerk niet meer actief. De curatoren hebben besloten KPNQWest dienstverlening te beeindigen nu de banken het banktegoed hebben bevroren.

Het wegvallen van de capaciteit zal met name op werkdagen enorme consequenties hebben voor verschillende websites en knooppunten.
De vervangende capaciteit van het internet, de basis van internet als continue werkend netwerk, blijkt ruimschoots te kort te schieten. Puur omdat er nu te weining bandbreedte beschikbaar is.

Tal van internetproviders en grote bedrijven als Dell moeten nu z.s.m. op zoek naar andere leveranciers.

Reactie plaatsen, log dan hier in
Advertentie:


 Reacties op dit bericht:
reactie door op 23 juni 2002 om 01:39.

Vanaf vrijdagavond-laat (21-6) is het via Wanadoo-kabel (Casema) steeds moeilijker geworden om emails te verzenden en te ontvangen.
Eerdere navraag bij de Casema-helpdesk op zaterdagmiddag (nu dus 12 uur geleden!!), werd mij gezegd dat er sprake was van een upgrade van de mailserver, en dat er daarna problemen ontstaan waren. Men hoopte dit binnen enkele uren op te lossen.
Om 16.00 uur weer gebeld; er was van een storing niets bekend! Op mijn vraag of deze problemen te maken konden hebben met "KPNQWest" werd "onwetend" geantwoord. Door informatie van de helpdesk-medewerker bij zijn collega's werd mij enkele seconden later uitgelegd, dat er nu wl sprake was van een landelijke storing voor alle Casema-gebruikers onder de "Wanadoor-parapluie". De gehele dag nu dus vrijwel geen mails ontvangen (ook geen mails die wij aan onszelf sturen als "test"). Er is nu (zaterdagnacht 01.15 uur) vertraging in onze mailontvangst van soms wel 12 uur!!
Ik weet (ben lid van emaillijst) dat er meerdere mails onderweg zijn!

Tot mijn stomme verbazing staat er nu (op dit moment op de helpdesk-pagina van Casema te lezen dat de mail-problemen te maken hebben met een mailserver-probleem, waarvan de schuld wordt gelegd bij het Klez-virus.

Ik wijt deze mailproblemen aan de uitval van KPNQWest-, n grove nalatigheid van Casema/Wanadoo om ruim tevoren een alternatief te zoeken.
Wij, als breed-band-gebruikers zitten nu met de gebakken peren...

Wordt vervolgd???

reactie door op 23 juni 2002 om 16:35.

Mijn buren maken gebruik van Zonnet en kunnen verschillende sites niet meer bezoeken (waaronder internetbankieren van de rabobank), ook Het Net geeft soortgelijke problemen. Inbellen via XS4ALL was ehcter geen probleem, dus tenminste 1 provider die het wel goed vor elkaar heeft.

reactie door op 25 juni 2002 om 10:03.

gelukkig heb ik chello veel mensen hebben daar ook wel problemen mee maar ik heb nog nooit problemen gehad met chello en ik heb het nu toch al weer een jaar chello is altijd snel en heeft goede service



 Uw reactie:
U bent niet ingelogd dus kunt niet reageren op dit bericht.


© 2001-2017 VirusAlert.nl. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer/PrivacyVirusalert is wordt doorontwikkeld door *Online Marketing Bureau - Springstof Marketing & Zoekmachine Marketing Bureau - Dutch Consultants RSS